Role asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením – Bc. Kateřina Pevná
Bc. Kateřina Pevná
Bachelor's thesis
Role asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
The role of teaching assistant in inclusive education for pupils with mild intellectual disabilities
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké role naplňuje asistent pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Bakalářská práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž první se věnuje definici inkluzivního vzdělávání, subjektům zahrnutých v inkluzi a asistentovi pedagoga. Druhá kapitola se zaměřuje na lehké mentální postižení a jeho definice, na osobnostní specifika žáků s lehkým …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis was to find out which roles of teaching assistant are fulfilled in inclusive education for pupils with mild intellectual disabilities. The bachelor thesis is divided into three chapters, which the first one is devoted to the definition of inclusive education, subjects included in inclusion and teaching assistant. The second chapter focuses on mild intellectual disability …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/phkc5/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PEVNÁ, Kateřina. \textit{Role asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2020. Available from: https://theses.cz/id/yu1o1s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Projevy náročného a problémového chování u studentek se sníženou kognitivní schopností (lehké a středně těžké mentální postižení)
Petra NOVÁKOVÁ -
Soužití dětí s lehkým mentálním postižením s dětmi bez mentálního postižení v dětském domově
Soňa Opelková -
Přínos chráněného bydlení u osob s lehkým mentálním postižením a středně těžkým mentálním postižením
Lucie Pilařová -
Preparation and Validation of Educational Materials for Forensic Analysis Process
Mubariz Ahmad Ameeni -
Teaching assistant in charge of children with ADHD.
Ivo Schmid -
Postavení asistenta pedagoga v edukačním procesu v systému základního školství
Lucie Jehličková -
Edukační proces a přechod dětí se speciálně vzdělávacími potřebami z MŠ do ZŠ z pohledu začínajícího asistenta pedagoga.
Renata STROPNICKÁ -
Asistent pedagoga v edukačním procesu
Zdeňka Musilová