Specifické rysy kyberšikany českých učitelů kvantitativní výzkum – Bc. Daniela KRAMPLOVÁ
Bc. Daniela KRAMPLOVÁ
Master's thesis
Specifické rysy kyberšikany českých učitelů kvantitativní výzkum
Specific characters of cyberbulling of Czech teachers - quantitative research
Abstract:
V mé diplomové práci se věnuji specifickým rysům kyberšikany českých učitelů kvantitativnímu výzkumu. Zabývám se otázkami, které se týkají českých učitelů v pozici obětí internetové kriminality. V teoretické části definuji agresi, šikanu, klima školy a kyberšikanu. V empirické části rozebírám výsledky dotazníků určených pro učitele. Cílem práce je popsat kyberšikanu českých učitelů a možnosti řešení …moreAbstract:
In my diploma thesis, I focus on the specific characters of cyberbulling of Czech teachers - quantitative research. I dedicate my time to the question of Czech teachers as victims of Internet criminality. In the theoretical part, we characterize aggression, bullying, school climate, and cyberbullying. In the empirical part, we analyse the results of questionnaires done by teachers. The aim of the diploma …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KRAMPLOVÁ, Daniela. Specifické rysy kyberšikany českých učitelů kvantitativní výzkum. Olomouc, 2018. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Needs Pedagogy / USPP-UČJ
Theses on a related topic
-
Současná střední škola a její klima a problémy
Lucie MALÍŘOVÁ -
Bezpečné klima na základních školách v Třebíči se zaměřením na šikanu a kyberšikanu
Marie MEJZLÍKOVÁ -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Žáci střední zdravotnické školy a distanční výuka
Petra Pavlíková -
Žáci s ADHD a moderní technologie z pohledu pedagoga
Zdeňka Škodová -
Žáci s Aspergerovým syndromem v základních školách v Praze 4
Helena Čamachová -
Jaký pohled na inkluzi mají žáci
Monika Prokešová -
Hudebně nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost
Renata Horáková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights