Natálie Dandová

Bachelor's thesis

Vliv sponzoringu instagramového příspěvku na vnímanou důvěryhodnost zdroje

The effect of Instagram post sponsorship on perceived source credibility
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem sponzoringu instagramového příspěvku na vní-manou důvěryhodnost zdroje. Cílem práce je prozkoumat následující dimenze: dů-věryhodnost, odbornost, podobnost a zájem o obsah. Důvěryhodnost sledujícího může být ovlivněna různými okolnostmi. Praktická část byla provedena na základě dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven v programu Qualtrics, kdy byla nasta-vena randomizace …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the influence of the sponsorship of an Instagram post on the perceived credibility of the source. The aim of the thesis is to explore the following dimensions: credibility, expertise, similarity and interest in the content. Follower credibility can be affected by various circumstances. The practical part was conducted based on a questionnaire survey. The questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2024
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Simona Bažantová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92673

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme:
Management