Vliv sponzoringu instagramového příspěvku na vnímanou důvěryhodnost zdroje – Natálie Dandová
Natálie Dandová
Bachelor's thesis
Vliv sponzoringu instagramového příspěvku na vnímanou důvěryhodnost zdroje
The effect of Instagram post sponsorship on perceived source credibility
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem sponzoringu instagramového příspěvku na vní-manou důvěryhodnost zdroje. Cílem práce je prozkoumat následující dimenze: dů-věryhodnost, odbornost, podobnost a zájem o obsah. Důvěryhodnost sledujícího může být ovlivněna různými okolnostmi. Praktická část byla provedena na základě dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven v programu Qualtrics, kdy byla nasta-vena randomizace …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the influence of the sponsorship of an Instagram post on the perceived credibility of the source. The aim of the thesis is to explore the following dimensions: credibility, expertise, similarity and interest in the content. Follower credibility can be affected by various circumstances. The practical part was conducted based on a questionnaire survey. The questionnaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92673
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Simona Bažantová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92673
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Management
Theses on a related topic
-
InFluencer marketing a jeho vliv na spotřebitele
Veronika Šťastná -
Influencer Marketing in Gastronomy
Marek Havel -
Influencer marketing
Jana Skřivánková -
Influencer marketing
Karolína Alvaradová -
Faktory ovlivňující efektivitu influencer marketingu
Jiří Markytán -
Social Media Influencers – A study on the credibility of fitness promoters as viewed by Instagram users
Sahil Baksh -
Sponzoring jako součást marketingové komunikace
Iveta Dufková -
Sponzoring tenisových turnajů
Klára Brokešová