The Internet of Things: Opportunities and Barriers to Online Marketing – Dmitrii Nikolaev, Ph.D.
Dmitrii Nikolaev, Ph.D.
Disertační práce
The Internet of Things: Opportunities and Barriers to Online Marketing
The Internet of Things: Opportunities and Barriers to Online Marketing
Abstract:
The Internet of Things (IoT) has become a transformative force in digital marketing, offering businesses new opportunities to enhance customer engagement, automation, and data-driven decision-making. While IoT adoption has been widely explored in consumer-oriented marketing (B2C), its role in B2B marketing—particularly in online environments—remains underexplored. This dissertation aims to examine …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2025
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/deg7n/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2025
- Vedoucí: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D., izr. prof. dr. Marjeta Marolt, Assoc. Prof. Dr. Roberto Bruni
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaDoktorský studijní program / obor:
Business Economy and Management / Business Economy and Management
Práce na příbuzné téma
-
Data-Driven Marketing Strategies: Optimizing Dental Supply Marketing Through Cluster Analysis
Simona Sládková -
Internet of things - attitudes and perceptions of (potential) users
Jerry Odogwu -
Problematika internetu věcí (Internet of things) v trestné činnosti
Štěpán Rak -
Internet of Things (IoT) - Acceptance, Barriers and Marketing Perspectives
Norman Lachner -
Internet of things in the automotive industry and concept of smart car
Igoris Triskinas -
Analyzing the Concept of Internet of Things with Specific Reference to Intelligent Transportation System
Samuel Yeboah Afram -
Challenges and opportunities in everyday use of Internet of Things
Natalia Khudonogova -
Webové platformy pro správu IoT (Internet of Things)
Branislav Smik