Společenská odpovědnost firem jako marketingový trik – Bc. Jakub Doležal
Bc. Jakub Doležal
Master's thesis
Společenská odpovědnost firem jako marketingový trik
Corporate social responsibility as a marketing trick
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na společenskou odpovědnost firem a její možné etické problémy vznikající marketingovým tlakem. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje pojmy a teoretická východiska v oblasti etiky, firemní etiky, společenské odpovědnosti firem, značení výrobku a greenwashingu. V praktické části jsou dotazníkovým šetřením analyzovány jednotlivé druhy obchodního …moreAbstract:
Thesis focuses on a corporate social responsibility and its possible ethical issues arising from a marketing pressure. The undertaking contains theoretical and practical part. The theoretical part defines meanings and theoretical basis in the field of ethics, corporate ethics, corporate social responsibility, product labeling and greenwashing. In the practical part, the questionnaire survey analyzes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jan Brabec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOLEŽAL, Jakub. \textit{Společenská odpovědnost firem jako marketingový trik}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2019. Available from: https://theses.cz/id/z5c6ej/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
CSR (corporate social responsibility) in relation with company Sperbank of Russia
Taras Sarakhman
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights