Ing. Dominik Jurásek

Master's thesis

Analýza ziskovosti zákazníků

Analysis of customer profitability
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat ziskovost zákazníků ve společnosti POLYMER INSTITUTE BRNO, spol. s r.o. Představuje základní teoretické poznatky o ziskovosti zákazníků a řízení vztahů s nimi a zvláštní důraz klade na metody přiřazování nepřímých nákladů. V praktické části analyzuje současnou praxi přiřazování nákladů v daném podniku, navrhuje alternativní způsob přiřazení nepřímých …more
Abstract:
The purpose of this study is to analyze customer profitability in chosen company POLYMER INSTITUTE BRNO, spol. s r.o. Firstly theory on customer profitability and customer relationship management is presented and a particular attention is paid on allocation methods of indirect costs. In the practical part of this study current practice of cost allocation within the company is analyzed and an alternative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Ladislav Šiška, Ph.D.
  • Reader: Ing. Jana Pokorná, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta