Filip ŠŤASTNÝ

Bachelor's thesis

Sexismus a genderové rozdíly v reklamě

Sexism and Gender Differences in Advertising
Abstract:
Bakalářská práce Sexismus a genderové rozdíly v reklamě se v první, teoretické, části zabývá vysvětlením pojmů, různými náhledy na jejich problematiku a jejich vzájemným vztahem. Ve druhé, praktické, části pak formou dotazníkového průzkumu(šetření) prověřuje, nakolik jsou odpovědi respondentů shodné s teoretickými poznatky zjištěnými v teoretické části. Závěr práce pak vyhodnocuje, nakolik je oblast …more
Abstract:
Bachelor thesis sexism and gender differences in advertising. In the first part will be, terms, different points of view on the issue and mutual relationship, explained. In the second, practical part is based on a questionnaire survey. Results are compared with the theoretical part. The conclusion then evaluates the extent and how gender and sexism are desirable in advertising and public area.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Accessible from:: 25. 4. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Zdeněk Křížek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠŤASTNÝ, Filip. Sexismus a genderové rozdíly v reklamě. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 25.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 25. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications