Bc. Monika Vodičková

Master's thesis

Pohled rodičů a pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

View of teachers and parents in the education of pupils with special educational needs
Abstract:
Anotace: Cílem empirické části diplomové práce je srovnat názory mezi pedagogickými pracovníky, kteří pracují v základních školách samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením, a rodiči žáků se zdravotním postižením. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována pojmům: speciální vzdělávací potřeby, integrace, inkluze, individuální vzdělávací plán a asistent pedagoga, charakterizuje …more
Abstract:
Abstract: The aim of the empirical part of the thesis is to compare the views among the teaching staff, who work in primary schools independently established for pupils with disabilities, and parents of students with disabilities. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted to the concepts of: special educational needs, integration, inclusion, individual education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2016
  • Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta