Pohled rodičů a pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – Bc. Monika Vodičková
Bc. Monika Vodičková
Master's thesis
Pohled rodičů a pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
View of teachers and parents in the education of pupils with special educational needs
Abstract:
Anotace: Cílem empirické části diplomové práce je srovnat názory mezi pedagogickými pracovníky, kteří pracují v základních školách samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením, a rodiči žáků se zdravotním postižením. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována pojmům: speciální vzdělávací potřeby, integrace, inkluze, individuální vzdělávací plán a asistent pedagoga, charakterizuje …moreAbstract:
Abstract: The aim of the empirical part of the thesis is to compare the views among the teaching staff, who work in primary schools independently established for pupils with disabilities, and parents of students with disabilities. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted to the concepts of: special educational needs, integration, inclusion, individual education …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k8s6n/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2016
- Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VODIČKOVÁ, Monika. \textit{Pohled rodičů a pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/zj2vg1/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná