Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru – Bc. Michal Seifert, DiS.
Bc. Michal Seifert, DiS.
Master's thesis
Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru
Corporate giving as a expression of cooperation between the commercial and non-profit sector
Abstract:
Práce se zaměřuje na téma společenské odpovědnosti firem, konkrétně firemního dárcovství. Obsahuje literární rešerši problematiky neziskového a komerčního sektoru, společenské odpovědnosti firem, firemní filantropie a firemního dárcovství. Praktická část se zakládá na kvalitativním výzkumu, konkrétně poznatků z polostrukturovaných rozhovorů realizovaných mezi zástupci neziskových organizací a s nimi …moreAbstract:
The thesis focuses on corporate social responsibility, namely corporate donation. It includes a literature review of non-profit and commercial sector issues, corporate social responsibility, corporate philanthropy and corporate donation. The practical part is based on qualitative research, namely the knowledge of semi-structured interviews conducted between representatives of non-profit organizations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEIFERT, Michal. \textit{Firemní dárcovství jako projev spolupráce komerčního a neziskového sektoru}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/zn41ho/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
CSR (corporate social responsibility) in relation with company Sperbank of Russia
Taras Sarakhman
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Mach, J.
29/3/2018