Bc. Jiří Tlapák
Master's thesis
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Market segmentation and analysis of customer behaviour
Abstract:
Tématem této diplomové práce je „Segmentace trhu a analýza chování zákazníka“. Předmětem analýzy byl určen telekomunikační trh, konkrétně společnost Tlapnet, s.r.o., která na tomto poli působí již řadu let. První část práce se zaměřuje na podstatu chování zákazníků z teoretického pohledu. Popisuje se zde význam analýzy trhu, jak by měla být analýza postavena a také na jaké klíčové body by měla dávat …moreAbstract:
The topic of this thesis is „Market segmentation and analysis of customer behavior“. Object of analysis is a local telecommunications market, namely company Tlapnet, s.r.o., which operates on this market many years. First part is focused on customer behavior in theoretical view. It describes the importance of the market analysis, how the analysis should be built and also which key points should be …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gmnxj/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2013
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: Ing. Miloslav Šašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
An analysis of an impact of competition policy on a selected market
Tomáš Houška -
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of the Optimal Way of Financing justification in the companyGazprom in Comparison with Chevron Corporation
Ellina Filimontseva -
Analysis of competition in the life sciences industry and strategies to lead in high growth markets
Katarína Suchoňová -
Market Segmentation - Case Study of a Selected Company
Radka Szabová -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petra Urbaníková -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Petr Strnad -
Marketingová komunikace jako nástroj řízení spotřebního chování zákazníků Božkov Special
Tereza Divišová -
Marketingové aktivity retailerů a jejich vliv na nákupní chování zákazníka
Soňa Krejcárková