Konstrukce realistického pojetí v americkém hraném filmu 21. století – Barbora Chalupová
Barbora Chalupová
Diplomová práce
Konstrukce realistického pojetí v americkém hraném filmu 21. století
Construction of a Realistic Approach in 21st Century American Feature Film
Anotace:
Práce si klade za cíl prozkoumat režijní postupy, použité ve snaze o vzbuzení dojmu realističnosti ve filmovém vyprávění ve vybraných amerických hraných filmech 21. století. Mým záměrem je analýza formálních přístupů, generujících specifické podoby realismu v dílech Richarda Linklatera, Michaela Manna a Terrence Malicka. Nejprve shrnuji počátky uměleckého hnutí realismu a představuji koncept estetické …víceAbstract:
The thesis aims to investigate the directing procedures used in an attempt to create an impression of realism in the film narrative in selected American feature films of the 21st century. My intention is to analyze the formal approaches that generate specific forms of realism in the works of Richard Linklater, Michael Mann and Terrence Malick. First, I summarize the origins of the realism art movement …víceKlíčová slova
americká kinematografieKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
hraný filmKlíčová slova
realismus (umění)Klíčová slova
21. stoletíKlíčová slova
analýzy filmových děl
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 8. 2022
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/17980
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2022
- Vedoucí: Jaroslav KRATOCHVÍL
- Oponent: Lucie KRÁLOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 24. 11. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Dokumentární tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Za hranicemi chronológie: nekonvenční práce s časem v americké kinematografii
Dominika Hubková -
Funkce nespolehlivého vypravěče v americké kinematografii na přelomu tisíciletí (1999-2001)
Aneta Ratajová -
Dva způsoby zobrazení novinářského kodexu v americké kinematografii 21. století: Slídil a Spotlight
Tomáš POŠTULKA -
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Aneta Honzková -
Veřejná podpora kinematografie v ČR
Nikola Musilová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Humor a realismus ve filmových adaptacích románů Jane Austenové
Iveta VAŠINKOVÁ