Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu – Aydan Huseynova
Aydan Huseynova
Doctoral thesis
Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu
Employer Brand and Firm Competitiveness on the Labour Market: The Case of Azerbaijan
Abstract:
In this skilled and labour-intensive era, companies are trying to attract and retain employees through the employer brand in order to gain competitive advantage. This study investigates the impact of employer brand to increase the firms' competitiveness based in Azerbaijan. It investigates the mediation of organizational commitment and recruitment efficiency (RC) in the association of employer brand …moreAbstract:
V této éře náročné na pracovní síly se společnosti snaží přilákat a udržet zaměstnance prostřednictvím značky zaměstnavatele, aby získaly konkurenční výhodu. Tato studie zkoumá roli budování značky zaměstnavatele při zvyšování konkurenceschopnosti firem se sídlem v Ázerbájdžánu. Zkoumá roli závazku k organizaci a efektivity náboru jako mediátorů vztahu mezi budováním značky zaměstnavatele a konkurenceschopnosti …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 13. 11. 2023
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HUSEYNOVA, Aydan. \textit{Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2023. Available from: https://theses.cz/id/013ulk/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Huseynova, Aydan. Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu . Zlín, 2023. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Management and Economics
Theses on a related topic
-
Budování značky atraktivního zaměstnavatele ve vztahu k absolventům VŠ
Viktorie Fingerhutová -
Budování značky zaměstnavatele
Petr Vilímec -
Budování značky zaměstnavatele ve vybrané organizaci
Tereza Procházková -
Nástroje budování značky atraktivního zaměstnavatele uvnitř firmy
Martina Maximová -
Budování značky zaměstnavatele – významný nástroj získávání a stabilizace zaměstnanců
Andrea Sýbová -
HR marketing jako součást budování značky zaměstnavatele ve vybrané společnosti
Lucie Urbánková -
Budování značky zaměstnavatele ve vybraném podniku
Monika Smolíková -
Budování značky zaměstnavatele
Markéta Košťálová