Aydan Huseynova

Doctoral thesis

Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu

Employer Brand and Firm Competitiveness on the Labour Market: The Case of Azerbaijan
Abstract:
In this skilled and labour-intensive era, companies are trying to attract and retain employees through the employer brand in order to gain competitive advantage. This study investigates the impact of employer brand to increase the firms' competitiveness based in Azerbaijan. It investigates the mediation of organizational commitment and recruitment efficiency (RC) in the association of employer brand …more
Abstract:
V této éře náročné na pracovní síly se společnosti snaží přilákat a udržet zaměstnance prostřednictvím značky zaměstnavatele, aby získaly konkurenční výhodu. Tato studie zkoumá roli budování značky zaměstnavatele při zvyšování konkurenceschopnosti firem se sídlem v Ázerbájdžánu. Zkoumá roli závazku k organizaci a efektivity náboru jako mediátorů vztahu mezi budováním značky zaměstnavatele a konkurenceschopnosti …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 8. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 11. 2023

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Huseynova, Aydan. Budování značky zaměstnavatele a firemní konkurenceschopnost na trhu práce: případ Ázerbájdžánu . Zlín, 2023. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Management and Economics

Doctoral programme / field:
Economics and Management / Management and Economics