A propos des désinences verbales dans la CMO – Andrea KLÁŠTERECKÁ
Andrea KLÁŠTERECKÁ
Bachelor's thesis
A propos des désinences verbales dans la CMO
Verb endings in the computer-mediated communication
Abstract:
This bachelor thesis deals with the verb endings in the computer-mediated communication. The objective is to find out whether the spelling of the verb endings is respected. The theoretical part of the thesis focuses on the introduction of this kind of communication, the social networks and especially Facebook, which is also the source of corpus. This part also deals with the personal verb endings in …viacAbstract:
Le présent mémoire de licence est consacré aux désinences verbales dans la communication médiée par ordinateur. Son objectif est de découvrir dans quelle mesure l?orthographe des désinences verbales est respectée. La partie théorique se focalise sur l?introduction de ce type de communication, sur les réseaux sociaux et, en particulier, sur le réseau Facebook, qui est aussi une source de notre recherche …viac
Jazyk práce: French
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2016
Zverejniť od: 19. 4. 2016
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Mgr. Jan Lazar, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KLÁŠTERECKÁ, Andrea. A propos des désinences verbales dans la CMO. Ostrava, 2016. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.4.2016
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 19. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Philology / French for Business
Práce na příbuzné téma
-
Intégrer la communication médiée par ordinateur en classe de FLE
Markéta FUSKOVÁ -
Nemám Facebook a světe div se, žiju aneb život studentů středních škol bez sociální sítě Facebook
Barbora Vymazalová -
Facebook-Kommunikation aus linguistischer Sicht. Eine Analyse der Posts in einer Facebook-Diskussion.
Marie Hlavičková -
Assessing the financial performance of startup: The case study of Facebook and Twitter
Orkhan Huseynzade -
Manipulace uživatelů za pomoci algoritmů online sociální sítě Facebook
Simona Sedláčková -
Recepce informací na online sociální síti Facebook
Michaela Galuszková -
Facebook Marketing
Eliška Benešová -
Facebook Marketing
Peter Person