Motivy rodičů dát dítě do anglické mateřské školy – Mgr. Kateřina Illková
Mgr. Kateřina Illková
Bachelor's thesis
Motivy rodičů dát dítě do anglické mateřské školy
The Parent's Motives for Giving their Toddler to an English Nursery School
Anotácia:
Cílem bakalářské diplomové práce je zamyslet se nad problematikou výuky cizího jazyka u dětí předškolního věku a zjistit, jaké důvody vedly rodiče k tomu, že své dítě umístili do anglické mateřské školy. V práci je popsáno období předškolního věku dítěte, jeho tělesné a duševní změny, ale také vývoj dětské řeči. Je zde vysvětlený pojem bilingvismus související s jazykovou výchovou dětí předškolního …viacAbstract:
The goal of my bachelor´s work is thinking about problems of teaching of foreign language at pre – school children and finding out the reasons why the parents give their children to an English nursery school. There are stage of pre – school child age, its physical and mental changes and also a speech evolution described in the work. The name of bilingualism is explained here with connection of language …viacKľúčové slová
dítě předškolního věku vývoj řeči předškolního dítěte jazyková výchova v předškolním věku bilingvismus jazyková výchova v mateřských školách anglická mateřská škola Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání výuka cizího jazyka v anglických mateřských školách motivy rodičů dát dítě do anglické mateřské školy a pre – school child a speech evolution language education in a pre – school age bilingualism language education in nursery schools an English nursery school the Framework eduational program for pre – school education teaching of a foreign language in English nursery schools the parents´ motives for giving a child to an English nursery school
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fqy6j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2009
- Vedúci: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
Education / Social Education and Counselling
Práce na příbuzné téma
-
Integrating English Language Teaching in a Regular Nursery Class
Petra Jelínková -
Incorporating Parents into Nursery English Language Teaching
Kateřina Paušová -
Dezinfekcia a sterilizacia vo fakultnej nemocnici so zameraním na dezinfekčný program a vybrané pracovné postupy pre zdravotné sestry
Kristína Lukáčová -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková -
The role of a teaching assistant in a primary school classroom
Romana Halíková -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová