A Framework For Embedding A Strong Brand-Oriented Culture And Its Implications For Enterprises: African And European MSMEs' Evidence – Ing. Christian Nedu Osakwe
Ing. Christian Nedu Osakwe
Doctoral thesis
A Framework For Embedding A Strong Brand-Oriented Culture And Its Implications For Enterprises: African And European MSMEs' Evidence
A Framework For Embedding A Strong Brand-Oriented Culture And Its Implications For Enterprises: African And European MSMEs' Evidence
Abstract:
The brand phenomenon, or simply brand building, amongst other interventions for the private firm, is well-recognized for the valuable role it plays in today's market competition. Research has, however, shown that for the firm ranging from micro to small- to medium-size enterprise (MSME), their business owner-managers often tend to grossly underestimate the power of building a strong brand name in the …moreAbstract:
Fenomen značky, nebo jednodušeji budování značky, hraje mezi dalšími intervencemi pro soukromé firmy, uznávanou a cennou roli na dnešním stále více konkurenčním trhu. Výzkum však ukázal, že ve firmách, které se velikostně řadí od mikro, po podniky malé a střední (MSME), majitelé-manažeři často hrubě podceňují moc budování silného jména značky na trhu. To vše jasně ukazuje, že v případě, že MSME chce …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2016
Thesis defence
- Date of defence: 13. 12. 2016
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
OSAKWE, Christian Nedu. \textit{A Framework For Embedding A Strong Brand-Oriented Culture And Its Implications For Enterprises: African And European MSMEs' Evidence}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2016. Available from: https://theses.cz/id/1w08rh/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Osakwe, Christian Nedu. A Framework For Embedding A Strong Brand-Oriented Culture And Its Implications For Enterprises: African And European MSMEs' Evidence. Zlín, 2016. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Management and Economics
Theses on a related topic
-
Bankovní produkty a služby pro malé a střední podniky
Kristýna Váchová -
Analýza a implementace systému správy obsahu pro malé a střední webové portály
Milan Šůstek -
Výkaz o úplném výsledku dle českých účetních předpisů, IFRS a IFRS pro malé a střední účetní jednotky
Monika Netopilová -
Výběr a implementace open source CRM nástroje pro malé a střední firmy
Jakub Patyla -
Vykazování dlouhodobého hmotného majetku dle ČÚS a IFRS a jejich vliv na finanční řízení a rozhodování
Miroslav Šomek -
Příčiny, prevence a nástroje řešení krize malých a středních podniků: systematická literární rešerše a doporučení pro budoucí výzkum
Aneta Karabcová -
Hodnota a přínos celoživotního učení a vzdělávání v malých a středních podnicích
Jan KOVAČ -
Podnikatelský plán a zakládání malého a středního podniku
Pavla Zamykalová