Bc. Vlasta Sapíková
Master's thesis
Etika a právní regulace propagace
Ethics and legal regulation of promotion
Abstract:
Diplomová práce se zabývá etikou a právní regulací propagace. V první části práce je propagace popsána z marketingového hlediska. Následně jsou popsány právní a mimoprávní nástroje regulace propagace. Druhá část práce se nejprve zabývá konkrétními příklady, které nevyhovovaly právním předpisům, a jejich ekonomickým dopadem. Po nich následují příklady, které byly shledány jako neetické. Na závěr jsou …moreAbstract:
The diploma thesis deals with ethics and legal regulation of promotion. In the first part of the thesis is promotion described from a marketing point of view. Afterwards are described legal and ethical instruments of regulation of promotion. The second part of the thesis deals with several cases of violation of the law and their economic impact. After these cases are described unethical cases of promotion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2018
Thesis defence
- Supervisor: JUDr. Bohumila Salachová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
Integrated Marketing Communication within the Events Industry
Daryna Kosse -
The role of New Media in a Modern Marketing Communication
Illia Bukhanets -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Rebranding and Marketing Communication
Kseniia Pidgorna