Ekaterina Syreskina

Master's thesis

YouTube reklama a její potenciál v českém mediálním prostředí

YouTube advertising and its potential in the Czech media landscape
Abstract:
Cílem dané diplomové práce je popsat současné možnosti YouTube reklamy v kontextu českého mediálního trhu, zhodnotit její účinnost a postoj internetových uživatelů k reklamě na YouTube v porovnání s reklamou v televizi. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení klíčových konceptů souvisejících s marketingem, marketingovou komunikací a internetovou reklamou. Rovněž se věnuje detailnějšímu rozboru …more
Abstract:
The aim of this thesis is to describe the current possibilities of YouTube advertising in the context of the Czech media market, to assess its effectiveness and the attitude of internet users to YouTube advertising compared to television advertising. The theoretical part of the work focuses on explaining key concepts related to marketing, marketing communication and online advertising. It also gives …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2023
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Vojtěch Lukáš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91254