Analýza studijních potřeb a předpokladů dospělých studentů při zahájení studia – Tomáš Vaníček
Tomáš Vaníček
Bachelor's thesis
Analýza studijních potřeb a předpokladů dospělých studentů při zahájení studia
Analysis of adult students’ needs and predispositions when starting a course
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá komplexní vstupní analýzou dospělých studentů při zahájení jazykové výuky a nástupu do kurzu či soukromé výuky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce uvádí definice a zvláštnosti vzdělávání dospělých a představuje fenomény, typologie a poznatky, které učiteli či lektorovi umožní efektivní adaptaci plánu kurzu, studijních materiálů …moreAbstract:
This bachelor thesis analyzes adult students’ predispositions to language learning at the beginning of a language course. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part introduces definitions and peculiarities of adult education and introduces phenomena, typologies, and knowledge that enable the teacher or lecturer to effectively adapt the course plan, study materials …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2020
Identifier:
https://is.akcentcollege.cz/th/efa9u/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 1. 2020
- Supervisor: Mgr. Květa Suchánková, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Designing Language Learning and Teaching for Collaborative Immersive Virtual Reality
Natálie Káčová -
English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic
Martin Vaněk -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Souvislost mezi mimořádným nadáním žáků a jejich styly učení v rámci učení se angličtině, jakožto cizímu jazyku
Michaela Wernerová -
Styly učení a školní úspěšnost žáků v hodinách anglického a ruského jazyka
Kristýna Mašková -
Práce s učebními styly žáků dle percepční preference ve výuce slovní zásoby anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Barbora Striová -
Styly učení a školní úspěšnost žáků deváté třídy a nižšího stupně gymnázia v anglickém jazyce
Petra Pokorová -
Učební styly a individuální výuka dospělých studentů anglického jazyka
Dominika KARDOŠOVÁ