Profesionalizace komunálních kampaní na Slovensku: na velikosti záleží? – Bc. Silvia Hudáčková
Bc. Silvia Hudáčková
Diplomová práce
Profesionalizace komunálních kampaní na Slovensku: na velikosti záleží?
Professionalization of Municipal Campaigns in Slovakia: Size Matters?
Abstract:
The thesis concerns the professionalization of Slovak municipal campaigns of 2010. It aims to discover whether the number of inhabitants is a decisive factor in the degree of campaign professionalization. Therefore, the work compares two groups of municipalities: those in which the number of voters exceeds the chosen limit and those in which it does not. The two groups of campaigns are compared on …víceAbstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá profesionalizáciou komunálnych kampaní na Slovensku v roku 2010. Pokúša sa zistiť, či je počet obyvateľov v obvode rozhodujúci pri miere profesionalizácie kampaní. Práca sa snaží zistiť, či sa obvody s menším počtom voličov profesionalizujú viac, menej či rovnako ako obvody s väčším počtom voličov. Porovnáva preto dve skupiny obcí s rôznym intervalom počtu voličov. Na …víceKlíčová slova
profesionalizácia kampane politická komunikácia slovenské komunálne voľby počet obyvateľov index profesionalizácie druhoradé voľby veľkosť obvodu professionalization campaigns second-order elections political communication Slovak municipal elections district size index of campaign professionalization
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/we6cm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2011
- Vedoucí: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Politologie / Politologie
Práce na příbuzné téma
-
Professionalization of political parties' communication in the Czech Republic
Barbora Petrová -
Increasing the effectiveness of crowdfunding campaigns
Robert Kalaš -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
Brexit: The Portrayal of Political Campaigns in the Media
Nicolas Lucassen -
Effects of Doppelgänger Campaigns on Consumer’s Image and Attitudes
Adam Blecha -
The use and impact of advertising in social campaigns
Sanaa Nabil Ali -
Application of market research in analysis of inbound marketing campaigns with particular focus on social media
Ruslan Tazhigaliyev -
Celebritization in Electoral Campaigns. A Comparison of Hillary Clinton and Donald Trump
Natálie Chlustinová