Význam projektové výuky v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením – Bc. Helena Vavříková, DiS.
Bc. Helena Vavříková, DiS.
Master's thesis
Význam projektové výuky v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
The significance of project-based learning in the education of pupils with mild mental disability
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na využití projektové výuky u žáků s lehkým mentálním postižením. V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska pro výzkumnou část. Výzkumná část již zpracovává, analyzuje a vyhodnocuje dva náměty na projektovou výuku, anketu pro pedagogy, pozorování žáků, pedagogické dokumentace a moji práci se žáky. Praktická část byla realizována na ZŠ. Projektová výuka byla …moreAbstract:
The thesis focuses on the use of project-based learning for students with mild mental disabilities. In the theoretical part are defined by the theoretical background for the research part. The research part of the already processes, analyzes, and evaluates two proposals of the project teaching, a survay for teachers, pupils, educational documentation, observation, and my work with the pupils. The practical …moreKeywords
Projektová výuka výuková metoda lehké mentální postižení základní škola žáci speciální pedagog duševní rozvoj rozvoj poznávacích schopností. Project teaching teaching method mild mental disability elementary school pupils special needs teacher intellectual development cognitive development.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/aupob/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Analýza komunikační schopnosti dětí předškolního věku
Kamila Drahozalová -
Teaching English to Children with Special Needs
Petra Kostelníková -
Školní speciální pedagog
Veronika ŠTĚPÁNOVÁ -
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák -
Teaching English Using TPR Method
Veronika Šigutová -
Use of music as both a teaching method and therapy
Radek Doskočil -
The CLIL Method: Teaching about the Importance of Sleep
Irena Obručová -
Advantages of using sitcoms in teaching English
Michal Studýnka