Bc. Helena Vavříková, DiS.

Master's thesis

Význam projektové výuky v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením

The significance of project-based learning in the education of pupils with mild mental disability
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na využití projektové výuky u žáků s lehkým mentálním postižením. V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska pro výzkumnou část. Výzkumná část již zpracovává, analyzuje a vyhodnocuje dva náměty na projektovou výuku, anketu pro pedagogy, pozorování žáků, pedagogické dokumentace a moji práci se žáky. Praktická část byla realizována na ZŠ. Projektová výuka byla …more
Abstract:
The thesis focuses on the use of project-based learning for students with mild mental disabilities. In the theoretical part are defined by the theoretical background for the research part. The research part of the already processes, analyzes, and evaluates two proposals of the project teaching, a survay for teachers, pupils, educational documentation, observation, and my work with the pupils. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 1. 2017
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers