Use of Psychomotor Approaches in English Language Teaching to Early School Age Children – Mgr. Barbora Vichtová
Mgr. Barbora Vichtová
Bachelor's thesis
Use of Psychomotor Approaches in English Language Teaching to Early School Age Children
Use of Psychomotor Approaches in English Language Teaching to Early School Age Children
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možným využitím psychomotoriky ve výuce anglického jazyka. V teoretické části popisuji fyziologický, psychologický a sociologický vývoj dětí mladšího školního věku. Dále zmiňuji současné změny v českém školství a zdůrazňuji potřebu humanizace ve výuce cizích jazyků. Nakonec popisuji psychomotoriku, její původ, prostředky a vztah k výuce jazyků. Praktická část prezentuje dvouměsíční …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with possible use of psychomotricity in English language teaching to early school age children. In the theoretical part, I describe physical, psychological and sociological development of children at the age of six to eight years. Furthermore, I mention contemporary changes in Czech education, and emphasize a need of humanization of foreign language teaching. Finally, I describe …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f3l43/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2009
- Supervisor: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VICHTOVÁ, Barbora. \textit{Use of Psychomotor Approaches in English Language Teaching to Early School Age Children}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/39r3r2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
Rámcový vzdělávací program a tvorba školního vzdělávacího programu
Alena Štěpánová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Mistr Rajhradského oltáře - edukační program pro estetickou výchovu na střední škole
Michaela Gerichová -
Rámcový vzdělávací program a jeho naplnění v běžné a rozšířené hudební výchově
Barbora NERMUŤOVÁ -
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Tereza FEBROVÁ -
Comparison of English Language Educational Methods at preschool and school age of a child
Dominika ŠÁROŠI