Teaching English to Children with ADHD – Mgr. Gabriela Jordánová
Mgr. Gabriela Jordánová
Bachelor's thesis
Teaching English to Children with ADHD
Teaching English to Children with ADHD
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výukou angličtiny dětí s ADHD na úrovni základní školy. Skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje informace o poruše chování ADHD, problémy, kterým musí žáci s ADHD čelit, užitečné rady, které mohou žáci a jejich rodiče využít, aby zmenšili příznaky ADHD a nakonec teoretická část vysvětluje výukové metody a přístupy, které jsou doporučovány odborníky …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with teaching English to children with ADHD at basic school level. It consists of the theoretical and practical part. The theoretical part contains the information about behavioural disability ADHD, problems that pupils with ADHD have to face, helpful tips that pupils and their parents can use to reduce symptoms of ADHD and at the end, the theoretical part explains teaching …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gva8m/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Pavla Břeňová -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Cílená pohybová intervence pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Lucie HAMERNÍKOVÁ -
Jedinec s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Silvie Hyková -
Vzdělávání žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Ivana Tesařová -
Analýza možností komplexní péče o předškolní děti s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Radomíra Viková