Metoda EEG Biofeedback a její využití ve speciální pedagogice – Bc. Ludmila Oulehlová, DiS.
Bc. Ludmila Oulehlová, DiS.
Bachelor's thesis
Metoda EEG Biofeedback a její využití ve speciální pedagogice
The Method of EEG Biofeedback and the Utilization of this Method in Special Needs Pedagogy
Abstract:
Bakalářská práce „Metoda EEG Biofeedback a její využití ve speciální pedagogice“ je zaměřena na představení metody jako nové možnosti terapie ve speciální pedagogice. První část charakterizuje vývoj metody, popis přístroje, vhodné indikace. Druhá část představuje jednotlivá postižení a možnost jejich léčby metodou EEG Biofeedback. Závěrečná část práce zjišťuje informovanost a využívání metody ve speciální …moreAbstract:
The bachelor´s thesis „The Method of EEG Biofeedback and the Utilization of this Method in Special Needs Pedagogy“ is concentrated to present the method such as new posibility of therapy in special needs pedagogy. The first part characterizes the development of method., the description of recorder, the appropriate indication. The second part presents the particular handicaps and the posibility of their …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hvmaw/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 5. 2008
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková