Gabriela Palijová
Bachelor's thesis
Béla Tarr: Černá trilogie
Béla Tarr: Trilogy
Anotácia:
Práce se zabývá analýzou filmů černé trilogie význačného maďarského režiséra Bély Tarra. Hlavní důraz je kladen na kontext použití dlouhého záběru a jeho vliv na filmový čas. Za tímto účelem nejdříve obecně charakterizuji oblast kinematografie slow cinema a možnosti filozofického vnímání času ve filmu, poté se snažím popsat, jakým způsobem se tato filozofie vztahuje na Tarrovu tvorbu. Následuje stručný …viacAbstract:
The work deals with the analysis of films from the trilogy of the prominent Hungarian director Béla Tarr. The main emphasis is on the context of the use of long shots and its effects on film time. For this purpose, I first generally characterize the field of slow cinema and the possibilities of philosophical perception of time and time in film, then I try to describe how this philosophy relates to …viacKľúčové slová
maďarská kinematografieKľúčové slová
slow cinemaKľúčové slová
filmová řečKľúčové slová
filozofický filmKľúčové slová
filmová avantgardaKľúčové slová
analýzy filmových dělKľúčové slová
filmoví režiséři
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15042
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 9. 2021
- Vedúci: Veronika KLUSÁKOVÁ
- Oponent: Kamila Šedivá Boháčková
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 1. 12. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Audiovizuální studia
Práce na příbuzné téma
-
Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětí
Karolína Peroutková -
Možnosti využití filmových adaptací děl Smuteční slavnost, Farářův konec a Karlštejnské vigilie ve výuce české literatury
Kristýna Kucharčíková -
Filmová adaptace divadelní inscenace a výhody, které přináší prolnutí divadelních a filmových principů.
Nikola Minářová -
Filmová hudba a její dramaturgická funkce ve vybraných dílech Michala Pavlíčka
Šárka Vránová Cágová -
Vývoj ochrany autorských práv audiovizuálních děl: autorskoprávní problematika filmových děl
Jana Lohrová -
Postava Martina Becka ve filmových adaptacích vybraných děl spisovatelské dvojice Maj Sjöwall a Per Wahlöö od 60. do 90. let
Sabina Adlerová -
Rozbor vybraných filmových děl s reflexí psychiatrických aspektů
Lucie Hořavová -
Útěky do dokumentu - útěky do fikce. Filmoví režiséři "obojživelníci" a otázky reprezentace reality
Jakub FILIPOV