Bc. Veronika Šmídová

Master's thesis

Ethics as a company’s marketing communication tool

Etika jako nástroj firemní marketingové komunikace
Abstract:
Diplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce obsahuje literární rešerši zaměřenou na etiku, marketingovou komunikaci, a marketingovou etiku.Praktická část obsahuje analýzu zkoumající soulad s etickými zásadami vybrané firmy PRO-ZETA a.s. Analýza je založena na kvantitativním výzkumu a zkoumá take přístup zaměstnanců firmy k etice a k potenciálnímu zavedení …more
Abstract:
The diploma thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part provides literature research about ethics, marketing communication, and marketing ethics.The practical part of the thesis provides an analysis of compliance with ethical principles of a selected company PRO-ZETA a.s. The analysis is based on a quantitative research and it also evaluates the employees’ attitude …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jiří Nesiba, Ph.D.
  • Reader: Martin Kovanič, Ph.D. M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studií

Mendel University in Brno

Faculty of Regional Development and International Studies

Master programme / field:
Regional Development / Socioeconomic and Environmental Development of Regions