Bc. Pavla Macháčková, DiS.

Master's thesis

Koncepce informačního vzdělávání prvního stupně základní školy na příkladu ZŠ Křídlovická

A conception of information education at primary schools illustraded by the example of Křídlovická Primary School
Abstract:
Magisterská práce se zabývá informačním vzděláváním a různými typy gramotností. Popisuje kritické myšlení, uvádí, proč je vhodné ho při výuce používat a vysvětluje třífázový model učení evokace-uvědomění-reflexe. Část práce je věnována Rámcovému vzdělávacímu programu a popisuje jeho důležité části. Poslední kapitola práce je věnována lekcím informačního vzdělávání, které byly navrženy pro konkrétní …more
Abstract:
This master's thesis deals with information education and various types of literacy. It describes critical thinking and states arguments for using it during classes. Also it explains ERR framework system – containing Evocation (E), Realisation of meaning (Rz) and Reflection (R). One part of the thesis focuses on the Framework Educational Programme and describes its relevant sections. Last part of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2016
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Gabriela Šimková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta