Mgr. Sylvie Sedláčková
Bachelor's thesis
Prevence specifických poruch učení
Prevention of Specific Learning Disabilities
Abstract:
Bakalářské práce je zaměřena na problematiku prevence specifických poruch učení, která spočívá v odhalování deficitů dílčích funkcí u dětí předškolního věku a možnosti jejich následné reedukace. Práce je členěna do tří částí. První kapitola je věnována specifickým poruchám učení, deficitům dílčích funkcí a časné diagnostice. Druhá seznamuje s přístupy ke vzdělávání dětí předškolního věku. Ve třetí …moreAbstract:
The bachelory thesis is focused on prevention of specific learning disabilities - diagnostics and remedy of pre-school childrens‘ partial function deficit. The thesis is divided into three chapters. Specific learning disabilities, partial functions deficits and early diagnostics are described in the first chapter. The contants of the second chapter is contemporary educational approach of pre-school …moreKeywords
specifické poruchy učení diagnostika prevence předškolní věk školní zralost školský a poradenský systém dílčí funkce deficity dílčích funkcí náprava deficitů dílčích funkcí Specific Learning Disabilities diagnosis prevention pre-school age school maturity school and counselling system partial functions partial functions deficit remedy of partial functions deficit
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/df62o/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2009
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Diagnostika a náprava deficitů dílčích funkcí u dětí předškolního věku
Lenka Míková -
Deficity dílčích funkcí u žáků prvních ročníků ZŠ
Veronika Balabánová -
Metoda dobrého startu jako prevence deficitů dílčích funkcí
Eva Gregorová -
Výskyt deficitů dílčích funkcí v posledním roce předškolní docházky
Eva Vojtová -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Systém a rozdíly ve vzdělávání žáků na středních školách v České republice a USA
Anna Trhlíková -
Moravští Novokřtěnci – Hutterité, jejich životní styl , výchova a vzdělávání v minulosti a v současnosti.
Jan Gregr