Proces čtení u žáků se specifckými poruchami učení na I. stupni základní školy – Mgr. Martina Procházková
Mgr. Martina Procházková
Master's thesis
Proces čtení u žáků se specifckými poruchami učení na I. stupni základní školy
The reading process of pupils with specific learning difficulties at lower primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá procesem čtení u žáků se specifickými poruchami učení na I. stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část seznamuje s problematikou specifických poruch učení se zaměřením na dyslexii a legislativním rámcem vzdělávání žáků s těmito poruchami. Dále se věnuje osobnosti žáka mladšího školního věku, procesu osvojování čtení u žáků na …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the reading process of pupils with specific learning difficulties at lower primary school . It is divided into two parts, the theoretical part and the research. The theoretical part is focused on the issue of specific learning difficulties with the concentration on dyslexia and on the current legislation of the education of students with specific learning difficulties …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/imits/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 1. 2017
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROCHÁZKOVÁ, Martina. \textit{Proces čtení u žáků se specifckými poruchami učení na I. stupni základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/3w9peu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Specifické poruchy učení u dospělých lidí
Sára Pospíšilová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková