Mgr. Šárka Panochová

Bachelor's thesis

Výuka angličtiny u žáků s narušenou komunikační schopností pohledem učitelů

Teaching English to Pupils with Communication Disorders – Teachers’ Perspective
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou výuky anglického jazyka u dětí s narušenou komunikační schopností na běžné základní škole. Na téma je nazíráno skrze zkušenosti pedagogů. Práce je rozdělena do části teoretické a empirické. Tři teoretické kapitoly pojednávají o roli komunikace ve vyučování, žácích s NKS v kontextu výuky anglického jazyka a roli učitele v inkluzivním vzdělávání. Čtvrtá kapitola …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of teaching English language to children with communication disorders in a mainstream primary school. The topic is viewed through the experiences of the teachers. The thesis is divided into two parts: theoretical and empirical. Three theoretical chapters define the role of communication in the classroom, describe pupils with communication disorders in the context …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 2. 2024
  • Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta