Fantasy Films as a Potential Teaching Tool in Secondary School English Classes. – Bc. Šárka Šmídová
Bc. Šárka Šmídová
Master's thesis
Fantasy Films as a Potential Teaching Tool in Secondary School English Classes.
Fantasy Films as a Potential Teaching Tool in Secondary School English Classes.
Anotácia:
Práce pojednává o filmech fantasy žánru a jejich možném využití v hodinách angličtiny na středních školách se zvláštním zřetelem na vyučování produktivních jazykových dovedností (mluvení a psaní). Empirická část práce se zabývá specifiky žánru fantasy a jeho atraktivitou pro dospívající a je vypracován teoretický základ pro výuku mluvení a psaní v hodinách angličtiny na střední škole. Jsou zde také …viacAbstract:
The thesis deals with fantasy films as a potential teaching tool in secondary school English classes with special respect to teaching productive skills. In the theoretical part of the thesis, the genre of fantasy and its appeal to teenagers and young adults was analysed and the theoretical base for teaching productive skills was stated. Later various techniques of using fantasy films and films in general …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jczrj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 5. 2017
- Vedúci: Mgr. Bc. Michaela Šamalová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Naděžda Vojtková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Práce na příbuzné téma
-
Teaching Teenagers Speaking: Developing Communicative Skills
Kristina Gaálová -
Use of English in ESL Teaching at Secondary School
Eliška Wiglasz -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
Homework in English Language Teaching at Secondary School
Martin Štěrba -
Methods and Approaches in Teaching English Grammar at Lower Secondary School Level in the Czech Republic and Vietnam
Thi Lam Nguyenová