Bc. Andrea Fialová

Master's thesis

Využití marketingového výzkumu v procesu vývoje a optimalizace produktu

The Use of Marketing Research in the Development and Optimization of the Product
Abstract:
Marketingové výzkumy, které jsou součástí marketingových informačních systémů, mohou pomoci vybudovat silnou konkurenční výhodu. Společnosti, které přecházejí od transakčního marketingu k relačnímu a využívají systémy vztahů se zákazníky, si nemohou dovolit investovat do produktů, pokud nebudou vycházet z aktuálních informací, které jim poskytne trh a jejich zákazníci. K získání těchto informací jim …more
Abstract:
Marketing researches, which are part of the marketing information systems, can help build a strong competitive advantage for companies. Companies are moving from transactional marketing to relational marketing and utilize relationships with customers, can‘t afford to invest in products unless they are based on current information. Market and their customers can provide to companies the relevant information …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní