Mgr. Kateřina VÁŇOVÁ

Advanced ('rigorózní') thesis

Umělecká ztvárnění dětských dilemat a úzkostí jako příležitost k funkčnímu vzdělávání v literární výchově

Art adaptation of childrens dilemmas and anxieties as an opportunity for functional literary education
Abstract:
V předkládané práci se pokoušíme doložit, že četba narativní literatury přispívá nejen k rozvoji kompetencí čtenářů v žákovském věku, nýbrž že má pozitivní vliv na dětskou osobnost celkově. Cílem analyticko-interpretační práce je snaha ukázat možnosti využití uměleckých textů v procesu budování emoční zralosti dítěte, jako přirozený prostředek v procesu socializace a sebepoznání.
Abstract:
The present study attempts to demonstrate that reading narrative literature contributes not only to the development of competencies in readers of school age, but also that it has a positive influence on a child's personality in general. The aim of this analytical-interpretative work is the endeavour to show the options of using artistic texts in the process of building emotional maturity in children …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 8. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 10. 2020
  • Supervisor: Mgr. Jiří Koten, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VÁŇOVÁ, Kateřina. Umělecká ztvárnění dětských dilemat a úzkostí jako příležitost k funkčnímu vzdělávání v literární výchově. Ústí nad Labem, 2020. rigorózní práce (PhDr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta