Filozofie pragmatismu jako nástroj výchovy občana – Bc. Lukáš Tecl
Bc. Lukáš Tecl
Bakalářská práce
Filozofie pragmatismu jako nástroj výchovy občana
Philosophy of Pragmatism as a Tool of Education for Citizenship
Anotace:
Bakalářská práce Filosofie pragmatismu jako nástroj výchovy občana pojednává o pragmatismu jako o filosofii potenciálně přínosné pro praktickou výuku vybraných témat v rámci předmětu Výchova k občanství. První, filosofická část práce se věnuje analýze vybraných prvků pragmatické filosofie třech jejích představitelů – Williama Jamese, Johna Deweye a Richarda Rortyho. Druhá, pedagogická část interpretuje …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with philosophy of pragmatism as a concept potentially useful for teaching certain topics within Civic Education subject. First part analyzes key features of pragmatism developed by its three prominent philosophers – William James, John Dewey, and Richard Rorty. Second part interprets the outcomes of previous part, in pedagogical context, and focuses on their practical usage …víceKlíčová slova
pragmatismus občanská výchova výchova k občanství James Dewey Rorty zkušenost situace praktičnost organismus etika dynamika pedagogika společnost demokracie pluralismus pragmatism Civic Education Education for Citizenship experience situation practical organism ethics dynamics pedagogy society democracy pluralism
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/woxt2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. Slavomír Lesňák, PhD.
- Oponent: PhDr. Erika Vonková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Educating for EU Citizenship: Identifying the characteristics and potential conditions that could enhance awareness of European citizenship among school students
Dominic Berkeley -
Srovnání ekonomické úrovně regionů pro účely dotazníkového průzkumu v programu Grundtvig - projekt MEEC (Multicultural Education for European Citizenship)
Milena HEJTMÁNKOVÁ -
Teaching and Learning for Democratic Citizenship in Czech School System and a Comparison with Danish School System
Klára Žilková -
K problematice obrany vlasti ve výuce Výchovy k občanství
Tereza Janků -
Přístupy k výuce témat souvisejících s předsudky a stereotypy v rámci výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ
Kristýna TANCEROVÁ -
Výuka výchovy k občanství prostřednictvím autorské didaktické hry
Jan Voříšek -
Dopady malé revize na Výchovu k občanství
Tereza Mísařová -
Projektová výuka ve Výchově k občanství
Štěpán Kyšák