Mgr. Petra Němcová
Bachelor's thesis
Analýza postavení družstva na trhu
Position analysis of the cooperatives in the market
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je analýza postavení vybraného družstva na trhu potravin a zboží běžné denní potřeby. Nejprve se zaměřím na teoretická východiska nezbytná pro zpracování praktické části bakalářské práce. Vysvětlím podstatu družstva, maloobchodního podnikání a vybraných analýz. V praktické části práce zhodnotí vlivy externího a interního prostředí na chod družstva Jednota, výrobní a obchodní …moreAbstract:
This bachelor thesis is devoted to analyse a position of a chosen cooperative in the market of food and convenience goods. First of all, I will focus on theoretical basics, which are essential for elaboration of a practical part of the thesis. I will explain basic essences of a cooperative, of a retail trade, and of selected analysis. The practical part of the thesis will consider impact of external …moreKeywords
Družstvo maloobchod strategický management strategická analýza SLEPTE analýza Porterův pětifaktorový model konkurenčního prostředí Altmanův model SWOT analýza. Cooperative Retail Trade Strategic management Strategic analysis SLEPTE analysis Porter`s five forces model of competitive environment SWOT analysis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rnuim/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2010
- Supervisor: Ing. Michal Kozub
- Reader: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova