Mgr. Eva Šolcová

Master's thesis

Scaffolding strategies in CLIL history lessons: A Case Study

Scaffolding strategies in CLIL history lessons: A Case Study
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza implementace podpůrných strategií ve výuce dějepisu s použitím metody CLIL. V teoretické části jsou vymezeny ústřední principy CLIL a je představena skupina podpůrných strategií, která napomáhá studentům v učení. V práci je rovněž analyzován vzájemný vztah CLIL a dějepisu. Empirická část je založena na případové studii aplikace CLIL v hodinách dějepisu …more
Abstract:
The main aim of the Thesis is to provide an analysis of the implementation of scaffolding strategies in CLIL history classes. The Theoretical part defines the core principles of CLIL and introduces scaffolding strategies as a group of supporting strategies that make learning possible. The thesis also analyses the interconnection of CLIL and history. The Empirical part is based on a case study of the …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2019
  • Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
  • Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta