Scaffolding strategies in CLIL history lessons: A Case Study – Mgr. Eva Šolcová
Mgr. Eva Šolcová
Master's thesis
Scaffolding strategies in CLIL history lessons: A Case Study
Scaffolding strategies in CLIL history lessons: A Case Study
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza implementace podpůrných strategií ve výuce dějepisu s použitím metody CLIL. V teoretické části jsou vymezeny ústřední principy CLIL a je představena skupina podpůrných strategií, která napomáhá studentům v učení. V práci je rovněž analyzován vzájemný vztah CLIL a dějepisu. Empirická část je založena na případové studii aplikace CLIL v hodinách dějepisu …moreAbstract:
The main aim of the Thesis is to provide an analysis of the implementation of scaffolding strategies in CLIL history classes. The Theoretical part defines the core principles of CLIL and introduces scaffolding strategies as a group of supporting strategies that make learning possible. The thesis also analyses the interconnection of CLIL and history. The Empirical part is based on a case study of the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/oaakr/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2019
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Didaktické využití filmu "The Shawshank Redemption" ve výuce anglického jazyka:Výuka jazyka současně se zpřístupněním odlišné kultury
Naděžda Vacatová -
Přínosy užívání mateřského jazyka v hodinách anglického jazyka
Martina CHVÁLOVÁ