Ing. Linda Dvořáková

Bachelor's thesis

Sex a erotika jako podporující téma v marketingových komunikacích (význam sexuálních symbolů v reklamě)

Sex and erotic as supporting topics in marketing communication (meaning of sexual symbols in advertisement)
Abstract:
Tato práce je studií využití sexu a erotiky, jejich symboliky v reklamních sděleních. Jedním z jejích zásadních poznatků je to, že sexuální symboly se dají najít i ve zdánlivě nevinných reklamách, například na zubní pastu, aniž by autorka studie trpěla obsedantním podezřením, že na nás sex útočí ze všech stran. Na různých kazuistikách pak rozebírá různé implementace sexuální symboliky do marketingové …more
Abstract:
This thesis is a study of the use of sex and eroticism and their symbolism in advertising. One of its major findings is that sex symbols can be found even in seemingly innocent advertisements, for example for toothpaste, without the author of the study suffered from obsessive suspicion that sex is attacking us from all sides. In various case reports, the author then discusses various implementations …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: PhDr. Slavomír Paravičiny

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní