Bc. Andrea Hubálková

Master's thesis

Fashion Marketing

Fashion Marketing
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na fashion marketing. Cílem diplomové práce je přiblížení významu fashion marketing a jeho dílčích částí. Teoreticko-metodologická část obsahuje definice marketingu, módy, luxusu a public relations. Značná část této kapitoly obsahuje historický vývoj módy jako nástroje k vyjádření osobnosti, což nám pomůže k celkovému pochopení častého návratu módních trendů. Analytická …more
Abstract:
The thesis focuses on fashion marketing. Its goal is to elaborate on the term fashion marketing and its components. The theoretical and methodological section defines marketing, fashion, luxury and public relations. Its main portion discusses the historical development of fashion as a tool for expression of personality, which sheds light on the understanding of the recurrence of fashion trends. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2020
  • Supervisor: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze