Sprachlich begabte Lernende im Deutschunterricht – Bc. et Bc. Pavla Hlaváčková
Bc. et Bc. Pavla Hlaváčková
Master's thesis
Sprachlich begabte Lernende im Deutschunterricht
Linguistically gifted learners in German lessons
Abstract:
This thesis covers the topic of linguistically gifted learners in German language education. German is meant as a foreign language. Although giftedness and especially its promotion has been a much talked about topic in recent years, it is not yet well researched and understood. This is even more true for linguistic giftedness. The thesis is divided into a theoretical and an empirical part. In the theoretical …moreAbstract:
Tato diplomová práce pojednává o tématu jazykově nadaných žáků ve výuce německého jazyka. Německý jazyk je zde brán jako jazyk cizí. Přestože je nadání a především jeho podpora v posledních letech velmi skloňované téma, není zatím dobře prozkoumané a pochopené. Specificky pro nadání jazykové to platí ještě o to víc. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické je zpracováno jak …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bcvqk/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in German Language / Lower Secondary School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
The implementation of warm-up activities as a motivational strategy. A comparative analysis of English and German classroom.
Martina Žeňuchová -
Čeština jako cizí jazyk pro anglicky mluvící: komparace učebnic češtiny jako cizího jazyka
Barbora VEJLUPKOVÁ -
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ -
Význam zahraničních výjezdů žáků základních škol pro rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Německý jazyk jako další cizí jazyk.
Štěpánka Fráňová -
Překlady umělecké literatury ve výuce ruského jazyka jako druhého cizího jazyka na středních školách
Kryštof Peršín -
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Hudebně nadaní žáci a jejich jazyková a komunikační schopnost
Renata Horáková -
Historie identifikace osob
Denisa Kobližková