Product placement v současném filmu, aneb jiná forma propagace – Bc. Renata Burkovcová
Bc. Renata Burkovcová
Master's thesis
Product placement v současném filmu, aneb jiná forma propagace
Product placement in the contemporary film or different form of publicity
Abstract:
Tématem diplomové práce je product placement v současném filmu aneb jiná forma propagace. Teoreticko-metodologická část je souhrnem základních vlastností product placementu, obsahující historii, vymezení pozitivních a negativních stránek, dále uplatňování v českém i zahraničním filmu včetně jeho právního vymezení. V aplikační části jsem prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumala efektivitu umístění …moreAbstract:
The thesis deals with product placement in the current movie or other form of promotion. Theoretical and methodological part is a summary of the basic properties of product placement, including history, definition of positive and negative features, as well as application in the Czech and foreign film, including its legal definition. In the application of the questionnaire survey, I examined the effectiveness …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/hcxbh/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Zdenka Chocholoušová
- Reader: Ing. Jana Dolejší
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Product placement na blogu a míra jeho uvědomění spotřebitelem
Kristina Jančaříková -
Product placement ve vybraných pořadech českých televizí
Tereza Nováková -
Product placement na blogu a míra jeho uvědomění spotřebitelem
Michaela Tesařová -
Product placement jako nová forma komerční komunikace
Richard Unruh -
Product placement - právní úprava a jeho místo v marketingové komunikaci
Monika Švarcová -
Product placement a jeho uplatnění ve filmu Stranger things
Mariia Firsova -
Product placement v současném televizním seriálu
Kryštof Kolesa -
Product placement - komparace právních úprav v rámci vybraných zemí EU
Matěj Řičánek