Bc. Kateřina HRBAČOVÁ

Master's thesis

Využití didaktických pomůcek v konstruktivistické výuce matematiky 1. stupně ZŠ

...
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výzkumem didaktických pomůcek pro konstruktivistickou výuku matematiky na prvním stupni základní školy. V teoretické části se popisuje klíčové principy výuky matematiky podle prof. Hejného, její didaktická prostředí a způsoby učení. Dále se zabývá způsobem výuky na školách, práce s chybou. Empirická část následně obsahuje výčet a ukázky jednotlivých pomůcek, jejich praktické …more
Abstract:
The thesis deals with the research of didactic teching tools for constructivist teaching of mathematics at the first grade of primary school. The theoretical part describes the key principles of mathematics teaching according to Prof. Hejný, its didactic environments and ways of learning. It also discusses the way of teaching in schools, working with mistake. The empirical part then contains a list …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2022
  • Supervisor: RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HRBAČOVÁ, Kateřina. Využití didaktických pomůcek v konstruktivistické výuce matematiky 1. stupně ZŠ. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta