Bc. Zuzana Drnková, DiS.

Master's thesis

Význam emocí v marketingu

The Significance of Emotions in Marketing
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice významu emocí v marketingu. Teoretická část práce se zabývá aktuálními trendy v marketingové komunikaci a orientuje se na faktory ovlivňující nákupní chování a rozhodování spotřebitelů. Následně se věnuje psychologické charakteristice emocí a jejich formy využití v marketingu. Praktická část je zaměřena na rozbor konkrétních reklamních spotů, ve kterých jsou využity …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of the significance of emotions in marketing. The theoretical part deals with the current trends in marketing communications and focuses on the factors influencing the consumer behavior and the decision-making process of consumers. Subsequently it is oriented on the psychological characteristics of emotion and their use in marketing. The practical part is focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní