Bc. Zuzana Drnková, DiS.
Master's thesis
Význam emocí v marketingu
The Significance of Emotions in Marketing
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice významu emocí v marketingu. Teoretická část práce se zabývá aktuálními trendy v marketingové komunikaci a orientuje se na faktory ovlivňující nákupní chování a rozhodování spotřebitelů. Následně se věnuje psychologické charakteristice emocí a jejich formy využití v marketingu. Praktická část je zaměřena na rozbor konkrétních reklamních spotů, ve kterých jsou využity …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of the significance of emotions in marketing. The theoretical part deals with the current trends in marketing communications and focuses on the factors influencing the consumer behavior and the decision-making process of consumers. Subsequently it is oriented on the psychological characteristics of emotion and their use in marketing. The practical part is focused …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pcxd2/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
Integrated Marketing Communication within the Events Industry
Daryna Kosse -
The role of New Media in a Modern Marketing Communication
Illia Bukhanets -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Ulkar Aliyeva