Bc. Richard Unruh

Master's thesis

Product placement jako nová forma komerční komunikace

Product Placement as the New Form of a Commercial Communication
Abstract:
České marketingové mixy obohatila nová disciplína – umístění produktů, neboli product placement. Díky zákonné úpravě přestal PP být vnímán jako skrytá reklama, vpašovávaná do děje televizních pořadů a filmů. Naopak získává pevnou pozici v rámci integrované marketingové komunikace, kde plní roli nejrychleji rostoucího marketingového prvku. Vždyť je jen málo způsobů, jak vybrané cílové skupině doručit …more
Abstract:
A new discipline emerged in the Czech marketing mix – Product Placement. Due to legislation, it is no more percieved as subliminal advertising smuggled into films and TV shows, but rather as a tool firmly defined and integrated within marketing communication. As such, it has become the most rapidly expanding marketing tool, which is hardly surprising, as there are few ways to communicate a message …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: JUDr. Petr Majerik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní