Strategie malého a středního podniku v oblasti e-businessu – Bc. Petr Maršík
Bc. Petr Maršík
Master's thesis
Strategie malého a středního podniku v oblasti e-businessu
Strategy of a company in the e-business field
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na vypracování strategického plánu podniku Afis, s.r.o. v oblasti e-businessu, při realizaci internetového projektu. V teoretické části jsou objasněny kroky při tvorbě strategického plánu a představeny metody vedoucí k jeho naplnění. Jsou zde popsány analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, SWOT analýza a typy strategií. V praktické části je představen vybraný …moreAbstract:
This thesis is focused on the development of a strategic business plan for company Afis Ltd. in implementation of an Internet project. The theoretical part explained the steps in creating a strategic plan and presented methods leading to its fulfillment. There are described the analysis of internal and external business environment, SWOT analysis and strategy types. In the practical part, the selected …moreKeywords
Strategické řízení strategické plánování strategické cíle strategická analýza PEST analýza Porterův pětifaktorový model konkurenčních sil analýza odvětví SWOT analýza scénáře vývoje pesimistická realistická optimistická varianta Strategic management strategic planning strategic goals strategic analysis PEST analysis Porter's five forces of competitive position model industry analysis SWOT analysis development scenarios pessimistic realistic optimistic version
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o2ttt/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Ing. Jan Žák
- Reader: Ing. Eva Švandová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova