Komunikační schopnosti dětí s velokardiofaciálním syndromem – Mgr. Darina Lukášová, Ph.D.
Mgr. Darina Lukášová, Ph.D.
Diplomová práce
Komunikační schopnosti dětí s velokardiofaciálním syndromem
The communication skills in children with velo-cardio-facial syndrome
Anotace:
Diplomová práce je věnována velokardiofaciálnímu syndromu a narušené komunikační schopnosti dětí, které tímto syndromem trpí. Teoretická část práce je rozdělena na tři kapitoly. V první kapitole je pozornost zaměřena na VCFS, historii jeho výzkumu a symptomatologii. Druhá kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností dětí v důsledku orofaciálního rozštěpu. Třetí kapitola je zaměřena na osobnost …víceAbstract:
The thesis is focused on velo-cardio-facial syndrome (VCFS) and impaired communication ability of children who suffer from this syndrome. Theoretical part of the work is divided into three chapters. The first chapter is devoted to VCFS, its research history and symptomatology. The second chapter analyses impaired communication ability of VCFS children as result of orofacial cleft. The focus of third …víceKlíčová slova
narušená komunikační schopnost orofaciální rozštěp palatolalie velokardiofaciální syndrom DiGeorgeův syndrom syndrom Sedláčkové Shprintzenův syndrom impaired communication ability orofacial cleft palatolalia velo-cardio-facial syndrome DiGeorge syndrome Sedláčková syndrome Shprintzen syndrome
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/eki4r/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 5. 2013
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Narušená komunikační schopnost u dětí s Aspergerovým syndromem v předškolním věku.
Lenka Turková -
Vliv canisterapie na narušenou komunikační schopnost
Anna Rozmarinová -
Narušená komunikační schopnost jako příčina odkladu školní docházky
Radka Horáková -
Narušená komunikační schopnost u dětí s mozkovou obrnou
Barbora Horáková -
Narušená komunikační schopnost při Parkinsonově chorobě
Michaela Horáková -
Narušená komunikační schopnost u klientú domova sociálních služeb na Slovensku
Katarína Večeríková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s PAS, které mají narušenou komunikační schopnost
Žaneta Novotná