Denisa Hučková

Bachelor's thesis

Vnímání vybraných specifických poruch učení ze strany učitele ZŠ (dyslexie, dysgrafie, dysortografie)

Sensation choice specific learning disabilities from the view of basic school teacher (dyslexia, dysgraphia, dysorthographia)
Abstract:
Bakalářská práceje zaměřena na specifické poruchy učení (dyslexii, dysgrafii a dysortografii) a na postoje učitelů na ZŠ k těmto vybraným specifickým poruchám učení. V teoretické části se bakalářská práce zabývá především terminologií a legislativou, která se ke specifickým poruchám učení vztahuje. Součástí práce je také vlastní empirické šetření, které bylo provedeno na pěti základních školách v mikroregionu …more
Abstract:
The bachelor thesisdeals with specific learning disabilities (dyslexia, dysgraphia, dysorthographia) and view of basic school teachers for this choice specific learning disabilities. The bachelor thesis engages in theoretical part first terminology and legislature which refer to specific learning disabilities. The constituent of this thesis is my own empirical examination which it was performed in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 5. 2008
  • Supervisor: PhDr. Marta Kremličková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hučková, Denisa. Vnímání vybraných specifických poruch učení ze strany učitele ZŠ (dyslexie, dysgrafie, dysortografie). Pardubice, 2008. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická