Bc. Jakub Mach

Master's thesis

Etický rozměr komunikačních stragegií

Ethical Dimension of Communication Strategies
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá etickým prvkem obsaženým v komunikačních strategiích. Teoretická část je věnována komunikačnímu procesu, etice, jejímu vnímání a poslání. Dále obsahuje psychologické vnímání působící na poli každé komunikace, komunikačním strategiím, včetně komunikačního mixu a etickým kodexům. V teoretické části je reklama také legislativně vymezena. Aplikační část obsahuje reklamní …more
Abstract:
The topic of the present diploma thesis is the ethical element contained in the communication strategies. The theoretical part deals with a communication process, ethics, a perception of ethics and its function. Furthermore, a psychological perception affecting every communication, communication strategies including communication mix and ethical codes are contained in the theory. An advertisement is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 7. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 8. 2016
  • Supervisor: Ing. Michaela Svitáková
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication