Marketingový výzkum jako opora strategického řízení kulturních institucí – Bc. Šárka Kolejková
Bc. Šárka Kolejková
Master's thesis
Marketingový výzkum jako opora strategického řízení kulturních institucí
Marketing research as support for strategic management of cultural institutions
Abstract:
Kulturní instituce v různých zemích světa v současnosti čelí podobným náročným podmínkám své existence. Vhodným způsobem, jak mohou tyto subjekty dosáhnout ekonomické stability, úspěšného rozvoje a smysluplné existence, je strategický styl řízení. Tento druh managementu vyžaduje pro své správné a efektivní fungování dostatek přesných a aktuálních informací. Ideálním nástrojem pro obstarávání těchto …moreAbstract:
Cultural institutions in different countries worldwide currently face similar challenging conditions of their existence. Appropriate way for these entities to achieve economic stability, successful development and meaningful existence, is an implementation of strategic management. This style of management requires for its proper and effective functioning enough accurate and updated information. Marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m6ae7/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Strategic Human Resource Management in the Organization
Kamshat Moldagaliyeva -
Quality optimization in IT organization using strategic process management methods
Jozef Pajzinka -
Financial or Strategic Management in the Health Care: a case study
Samuel Salaj -
Strategic and change management in turbulent times
Tomáš Oravec -
Health Care Quality with the Patient in Relation to Strategic Management in selected Health-Care Organization
Irena Maříková -
Trends of Business Strategy Management in Business Practice
Malika Matyeva -
Návrh efektivních marketingových aktivit vybrané kulturní instituce
Eliška Potůčková -
Návrh efektivních marketingových aktivit vybrané kulturní instituce
Andrea Badinová