Základní atributy značek ČSSD a ODS 2002-2013 ve volebních kampaních – Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.
Disertační práce
Základní atributy značek ČSSD a ODS 2002-2013 ve volebních kampaních
ČSSD and ODS: Essential Attributes of Brands in 2002-2013 Electoral Campaigns
Anotace:
Disertační práce se zabývá konceptem brandingu v politice aplikovaným na případ českých politických stran ČSSD a ODS v letech 2002 až 2013. Práce prostřednictvím analýzy volebních programů, kampaní a dalších faktorů zjišťuje úspěšnost stran v jednotlivých atributech politické značky, jak je definovala Catherine Needham.Abstract:
The dissertation thesis deals with the concept of branding in politics applied to the cases of the Czech political parties ČSSD and ODS in years 2002 – 2013. The study focuses on the essential attributes of party’s brands defined by Catherine Needham based on analysis of electoral manifestos, electoral campaigns and other factors affecting the brands.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 11. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/io7qy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2017
- Vedoucí: doc. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D., PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíDoktorský studijní program / obor:
Politologie (čtyřleté) / Politologie
Práce na příbuzné téma
-
Euro-attitudes in the Czech Republic - A new way to measure distance between political parties in relation to the EU
Dániel Péter -
The Perception of national identity by political parties and its development in the context of European political space in the Czech Republic, Poland, and Slovakia between 2004 and 2013
Michal Vít -
Voicing political opinions in different national cultures: A contrastive analysis of political parties´ websites in the UK/USA and the Czech Republic
Barbora KOZIORKOVÁ -
Analysis of argumentations of selected Czech political parties regarding the euro adoption
David Ivan Nosák -
Professionalization of political parties' communication in the Czech Republic
Barbora Petrová -
Differences in Web Presentations of the Czech and the British political parties
Martin KOLÁŘ -
České politické strany a jejich percepce evropského federalismu. Evropská integrace a politické strany v České republice
Hana Vykoupilová -
České politické strany na Facebooku
Lukáš Eliaš